Wednesday, August 15, 2007

Construction kandang dah start!!!! yieehaaaa

29 July 2007 - pagi2 jam 8 hujan, aku dah gerak ke jejantas sg.buloh. Actually mlm tu dah janji ngan ancoi kol 7 pagi, tapi sebab ujan ancoi pun takbleh gerak so kitorang pakat sambung tido balik la kol 7 tu....tapi aku takleh tido dah & sebelom anak aku bangun baik aku chow dulu. Akhirnya lepak la aku sorang2 kat situ tunggu ancoi sambil melayari internet (free wifi). Ancoi terhegeh2 sampai kol 10 kot, lepas sarap kitorang gerak to Kuala S'gor. OTW tu si openg lak call aku bosan takde xtvt...aku ajak join dia pun ok je padahal memula tu was2 gak dia sebab xtvt menyangkul hahaha.

Disebabkan asik patah2 balik je nak pikap openg lak, kitorang sampai kat site dah tghari buta pastu panas terik lak rupa2nya kat K.S'gor tak ujan pun. Then terus ke rumah jiran terdekat ngan site kitorang, amik keta sorong, cangkul, scoop etc dan bermulalah keje2 menimbus lubang & lopak kat jln masuk ke site. Openg mmg ada gaya pekebun & pemburu siap bawak kasut boot, senapang, lastik, sumpit, tombak, semua jenis alatan perang dia ada hahahahah konon2 nak tembak ayam hutan, tapi sekor pun tak muncul...ayam org bela ada la.

Punyelah panas terik masa menyangkul tu rasa nak terbakar je kulit2 gebu aku ni haaa, engine kereta mmg sentiasa ON je, sebab tetiap 5min menyangkul 10 min dok dlm kreta amik aircond....hahahahah. Tapi openg ni rajin sgt la pulak, so aku ngan ancoi naik segan asik kena aircond je terpaksa la rajin bekerja gak ngan openg hahahahah. Kerja2 menimbus lubang & lopak selesai lebih kurang kol 3.30ptg, sebab nak gerak balik openg nak keje mlm tu. Sempat gak singgah kandang ijok tgk kambing.

12 Aug 2007 - proses mencabot 3 batang pokok sawit dimandorkan oleh pasangan ideal, ancoi & mama :) dorang bertolak dari kl ke site tah pukul brapa tah, tapi yg aku tau back hoe start buat keje dlm kol 12 lebih aaaaa....time tu aku ada kat kalumpang tgh mandi manda berfamilyday hehe. Balik dari kalumpang aku terus pegi site sampai around kol 4.30ptg, and time tu back hoe pun dah balik, rugi aku tak sempat bekenalan ngan cina drebar backhoe tu....ancoi & mama & anak2 mmg tgh bersandiwara lah dlm kebun hahahaha acah je jgn marah aaaaa.Baby anak mama.Mama sedang mengusha apek tu yg cuba menjadi pempuan.ni apa ni? kalau korang tak tau gak...tak tau lah aku nak ckp apa.3 batang pokok sawit telah dicabot....inilah tapak kandang boervilla.


4 comments:

Penternak Kambing said...

Tahniah!,

Kalau tak start tak nampak apa-apa...aku dulu pun ambil masa 3 bulan lepas kursus baru nak start...tapi aku buat kecil2 dulu modal tak ada lagi....kalau senang boleh tinjau kat www.penternak.blogspot.com.

Sekali lagi tahniah....kepada yang lain2 belum mula tu....bila lagi? Takkan nak tunggu arkitek approve plan kot...he....he

melissa said...

Penternak kambing,

Tima kasih. Kita sama-sama majukan industri penternakan kambing.

melissa said...

Openg,

Tima kasih daun keladi. Kalau senang-senang, bolehlah tolong kitorang lagi. hehehe

Nizam said...

Terima kasih 'penternak kambing"... mmg betul apa yg ko ckp, kalau asik cerita je tapi takde action...entah bila tah nak start....buat je dulu dgn apa2 modal yg kita ada so that dah takde look2 back lagi...terus move fwd je. Anyway, mekasih skali lagi atas komen ko.
Semoga kita sama dpt mencapai apa yg kita cita2kan....insyaAllah